December 2, 2016

The Loaded Bolds lipsticks and Master Strobing Stick by Maybelline



For the ones who know me, you know that whenever Maybelline puts out new products, I'm the first in line to get them! They rarely disappoint me and their price range is fairly abordable. This fall, I got my hand on two of their new launches: The Loaded Bolds lipsticks and the Master Strobing Stick. I was very excited to try these new releases after seeing them on Maybelline's Snapchat at their end of summer event - the one where everyone got to take a selfie with Gigi Hadid.

Pour celles qui me connaissent, vous savez que quand Maybelline sort un nouveau produit, je suis la premiere en ligne pour l'acheter! Ils me déçoivent rarement et leur gamme de prix est assez abordable. Cet automne, j'ai mis la main sur deux de leur nouveau produits: les rouge a lèvres Loaded Bolds et l'illuminateur en bâton Master Strobing. J'avais très hâte d'essayer ces nouveau produits après les avoir vu sur le Snapchat de Maybelline a leur événement à la fin de l'été - celui avec qui tous le monde ont pris une selfie avec Gigi Hadid.

Color sensational: The Loaded Bolds in the shade (from left to right) Gone Greige, Mauve It and Berry Bossy

Out of all the drugstore lipsticks out there, Maybelline's are my favorites. Their matte formula is bomb. This new range, the Loaded bolds, is their latest addition to their Color sensational lipstick line. They are offered in 20 shades inspired from today's actual beauty trends. There's one for everyone: electric pinks, rich mauves, deep berries/reds and even a black and a navy blue shade. Crazy things happening at the drugstore, huh? Although I loved the Creamy matte's formula, this one isn't the same. Firstly, I wouldn't say they are matte; they have more of a satin finish. They are creamier and also more slippery - aka easy to get on your teeth. You definitely need to use a lip liner underneath or it'll bleed around your lips. The formula isn't consistant with all the shades. By example, the white shade is super patchy and some the shades lack in opacity. My favorite is Mauve it, a pretty mauve (duh) shade. Despite those small cons, I still like these lipsticks and think they are worth it if you wants trendy shades but on a budget or doesn't want to pay twenty dollars for a trendy shade.

De tous les rouge a lèvres de pharmacie, ceux de Maybelline sont mes préférés. Leur formule matte est excellente. Leur nouvelle collection, les Loaded Bolds, est leur dernière addition à leur ligne Color Sensational. Ils sont offert en 20 nuances inspirés des tendances beauté actuelle. Il y en a un pour tous le monde: roses électrique, mauves, baies/rouges profond et meme un noir et un bleu marin. Que ce passe t-il à la pharmacie? Bien que j'aimais la formule des Creamy Mattes, celle-ci n'est pas la meme. Premièrement, je ne dirais pas qu'ils sont mat; ils ont plus un finit satiné. Ils son plus crémeux et plus glissant - aka facile à en avoir sur les dents. Tu doit utiliser un crayon à lèvres dessous ou ils vont s'étaler en dehors de vos lèvres. La formule n'est pas constante avec toute les nuances. Par example, le blanc est très inégal et certaine nuances manque d'opacité. Ma préférée est probablement Mauve It, une jolie teinte mauve (duh). Malgré ces petit bémols, j'aimes bien ces rouge à lèvres et pense qu'ils en valent la peine si vous aimez les nuances tendances mais sur un budget ou ne veux pas dépenser 20 dollars pour une couleur tendance.

Master Strobing Stick in the shade Light/Iridescent

You can laugh at me, I've only recently started using highlighters... What? Shocking, right? I'm always skeptical when it comes to cream products (bronzers, blushes, etc.) as they looks muddy and moves my foundation. It's not quite the look I'm going for. When I first saw this at the store, I was hesitant. Luckily for me, there was a tester - very rare with drugstore products - and wow, I was impressed. The packaging it identical to the brand's Master Glaze cream blushes that I really like. Just like the blushes, the strobing stick is super easy to blend and smooth. This shade is the lightest; a rose-y shade, super luminous. It contains micro-glitters but that doesn't bother me as it's not too noticeable. The only hic I have with this product is that it rubs off the foundation on my face - wherever I apply it - so you have to be gentle when applying.

Vous pouvez rire de moi, je viens juste de commencer à utiliser des illuminateur... Quoi? Étonnant, uh? Je suis toujours septique avec les produit en crème (bronzers, blush, etc.) car ils ont l'air muddy et bouge mon fond de teint. C'est pas vraiment le look que je recherche. Quand j'ai vu ceci à la pharmacie, j'était hésitante. Heureusement pour moi, il y avait un testeur - très rare avec les produits de pharmacie - et wow, j'était impressionnée. L'emballage est pareille aux blush en crème Master Glaze que j'adore. Tout comme les blush, l'illuminateur en bâton est très facile a estomper et lisse. Cette teinte est la plus pâle; une teinte un peux rosé, très lumineuse. Il contient des micro-brillants mais ça ne me dérange pas car ils ne sont pas très voyant. Le seul hic que j'ai avec ce produit est qu'il retire le fond de teint de mon visage - quand je l'applique - donc tu doit être très délicat quand tu l'applique.

No comments:

Post a Comment